onsdag den 21. juli 2010

Pop clubbin' and namedroppin'..

Location: Meatpacking District
All over
Et par uger siden..

Min makker og jeg er glade. Det er fredag aften kl. 12.00 am/pm, vi har i aegte nuyorican-stil faaet et par bajere hjemme i lejligheden til lidt reggaeton paa anlaegget og har nu taget en taxa mod The Big Apple. Alt spiller, og vi sigter mod det fashionable Meatpacking District, der er kendt for sine mange eksklusive modebutikker, cafeer og nightclubs. Det er samtidig her pigerne fra MTVs 'The City' har deres daglige gang, saa vi regner selvfoelgelig med, at vi bliver omringet af soede piger natten lang.

Anyway..

Efter vores chaffoers eget valg bliver vi foerst sat af ved et propfyldt spillested i en kaelder, som koster 40 dollar bare for at komme ind. Der er lavt til loftet, og det virker som et haabloest sted at starte sin aften, saa det pis gider vi ikke laenge.
Vi fortsaetter ved godt mod ind paa det, der viser sig at vaere en lebbe-bar i naerheden, som til trods for overflod af kvinder af flere grunde dog heller ikke rigtig er aktuel, saa vi ryger videre. Vi beslutter os med oprejst pande for at tage en ny taxa ind mod et aabenbart cool diskotek ved navn Plunge at Gansevoort Hotel, som min makker paa vejen derhen roser i store vendinger..

Vi naar frem til hotellet/diskoteket, som er beliggende paa et stoerre torv med mange restauranter, barer og cafeer, men doermanden afviser os og siger, at de har naaet 'capacity'. Vi insisterer imidlertid paa, at vi netop er gaaet ud fra stedet for at traekke noget frisk luft og bliver derfor lukket ind. Cool, dude..

Her kan man tale om roof top clubbin' droemmekage; Elevator op til toppen, interioeret er gjort af samme gut, der soergede for Mr. Tony Montanas Miami-villa med hensyn til hvide laedermoebler, flashy swimming pool og masser af dejlige damer. Der er selvfoelgelig ogsaa laekker udsigt til resten af NYC (inklusiv til lejligheden i Weehawken), saa min makker og jeg er godt tilfredse med situationen, som ogsaa byder paa to soede piger af henholdsvis portugisisk og lad os sige afrikansk afstamning, som vi hygger med. De forsvinder dog igen af ukendte aarsager efter en halv times tid, hvorefter vi ogsaa selv vaelger at tage videre igen mod nye destinationer..

Paa det her tidspunkt er det sent i aftenens forloeb, og vi er godt gammeldags berusede..
Vi dribler ind paa en hyggelig (pt. ukendt) bar beliggende paa det store torv paa 9th Avenue, som ogsaa Plunge ligger ved. Jeg gaar maalrettet op til disken og bestiller uden toeven en Seven & Seven til mig selv og en Jack D & Cola til min makker. Alt spiller (endnu).

Pludselig faar jeg oeje paa to piger i venstre side af baren, der vinker til mig og signalerer, at jeg skal gaa over til dem. Foerst taenker jeg helt suvaerent "fuck jer" og spiller kostbar, men efter de henvender sig yderligere et par gange, bevaeger jeg mig over i mod dem. De ligner indere, og hende den ene er meget dejlig, saa det er med et skaevt smil, at jeg praesenterer mig selv. (Jeg har selvfoelgelig glemt deres navne sekundet efter, de har sagt dem, men aner lige nu heller ikke om jeg kunne udtale dem alligevel.)

I samme moment jeg raekker haanden frem, spilder jeg den soede af pigernes drink ud over hendes kjole og naar i de efterfoelgende sekunder at taenke to vaesentlige tanker; 1: "Fuck du er en idiot", men da hun ikke virker synderligt oprevet 2: "Er du dum, du er i kridthuset, Marc."
Anyway, vi foerer en samtale der baerer praeg af, at vi alle tre er godt tipsy, og jeg husker, at jeg som noget af det foerste helt naturligt spoerger dem, hvor de kommer fra.
"Gaet", bliver der yderst interessant svaret, men mine to foerste kvalificerede bud 'Indien' og 'Pakistan' bliver afvist, som var jeg Mel Gibson ved en Bar Mitzvah.

Jeg smider 'Sri Lanka' paa bordet som det trejde bud, og den er hjemme. Det er samtidig her, at jeg har en eller anden mystisk ide om, at det giver point at namedroppe et par srilankanske celebs (M.I.A. og Aziz Ansari), men de kigger bare aandsvagt paa mig og aner ikke, hvad jeg fabler om.

Vi taler videre frem og tilbage, min makker involveres, vi hygger og tager videre sammen med de to piger til en ny bar. Vi hygger endnu mere og tror selvfoelgelig paa det her tidspunkt, at de skal lave morgenmad til os, men det viser sig at vaere en yderst forhastet tanke.

For pludselig ud af det blaa (saadan som jeg husker det), i bedste sendetid, forsvinder de to piger ind i en taxa og ud af vores liv. FTFW. Intet SYNLIGT varsel, ikke et brev, ikke et haandtegn, intet..

Jeg forstaar ingenting, men forstaar alligvel at vi altid kan tage videre til en ny bar. Vi, jeg ihvertfald, er nu godt bacardi (udtales sjovt nok med indisk accent), men/og da der ikke er nogle aabne barer tilbage i omraadet, vaelger vi at smutte hjemad..

Jeg bander og svovler hele vejen hjem i taxaen over, at vi var forelskede og saa blev droppet, er stadig mentalt i krise, da vi kommer hjem til lejligheden i Jersey igen og ender med at falde i soevn noegen i sofastolen med en Yankees cap paa hovedet..

GODNAT, mand..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar